måndag 2 november 2009

Svaren 16-30

16. Har ni funderingar kring fler barn?
IMG_3038
Jag vet att David är sjukt peppad på 4 barn , men just nu känns bara tanken på fler barn väldigt långt borta. Men okej, det kommer nog komma nån mer liten mohkar i framtiden.

17. Vad arbetar David med? Du är grym!
Tack! Han är försäljningschef på ett översättningsföretag här i Umeå.

18. jag vill veta mer om bröllopet, är bröllopstokig själv och hoppas naturligtvis att det blir mycket bröllop i bloggen framöver. vad har du tänkt dig för klänning och för stil på bröllopet? vad ska a&j ha på sig? osv osv
Hej, åh bröllopet. Det är så svårt det här med bröllopen i bloggen. Jag vill som skriva massor om det men samtidigt hålla saker hemligt. Svårt. Men vi kommer ha en stil som passar oss, man kommer nog inte bli helt förvånad om man säger så. Men jag lovar att det kommer komma mer om det framöver. A&J kommer iaf ha nåt slags sailor-inspirerat(om jag får bestämma haha).


19. Vad jobbar du med? I detalj...
Haha sjukt kul. Alltså hur detaljrikt vill du ha det? Jag jobbar ju som sagt i kassa på ett av Umeås stora matvaruhus, där drar jag in folks mat och diverse andra saker i en kassa och sen tar jag betalt, typ så. Sen står jag också i infon där jag säljer tobak och får folk att spela spel.
När jag spelar skivor så är jag snygg och spelar bra musik som får folk att dansa...




20. Vill gärna se ditt hus i detalj, från topp till tå! Tack för en behövlig blogg.
Det ska du absolut få se, om ett tag, lovar.


21. Om du hade kunnat gå tillbaks i tiden, vad hade du då velat säga till ditt 5 år yngre jag?
jag
5 År yngre? Några månader innan jag träffade David alltså. Hm då hade jag nog sagt att allt kommer ordna sig, det kommer kännas bättre och såren kommer läka, mörkret kommer inte vara så påtagligt längre och jag kommer våga gå hem själv.

Och jag skulle säga åt mig själv att sluta stöta på den där grannen för han är ändå kär i en annan, haha.



22. Hmm jag har nog två frågor.. 1 Vilken är din favvo färg?
Om du tänker lite såhär i färg så har du mina favoritfärger.6a00d8341ca2e153ef0120a638ba61970c-500wi




23 Skulle du vilja ge mig tre fina motiveringar till varför jag bör byta ut huvudstaden mot Umeå?
Tack för att du skriver så fint!
A)Du kommer aldrig hitta så fina människor någon annanstans än dom som finns här. Här bor gräddan, om man säger så. B) Du skulle få önska låtar hos mig och få dansa till din bästa låt. C) I Umeå finns älven och dansen bara några minuter bort.
IMG_4029

24. var har du hämtat kraft ifrån i livets svåra stunder? tycker du är kanon!
IMG_0072.JPG
Tack snälla. Ja jag vet faktiskt inte, mina vänner, min fästman och i böcker skulle jag gissa.
IMG_8502
IMG_0046
IMG_0055
IMG_2727
IMG_3384
IMG_0176

25. Kul med frågestund. Har du några fobier?
Det har jag, dessvärre. Jag kan inte gå in i rum där det finns akvarium, jag svimmar typ. Jag vet inte vad det kommer ifrån men jag blir kallsvettig bara av att tänka på det.


26. Vad är det mest pinsamma du varit med om/skulle kunna vara med om? Vore kul med ännu fler bilder från hemmet i din fina blogg!Ha en toppendag!
Bilder kommer, jag lovar.
Jag har en grej som jag tycker är pinsam, men folk blir antingen upprörda eller skrattar när jag berättar så, jaja. Jag klarar inte av toapapper, alltså köpa toapapper, jag skäms, skämsdöden som man skulle kunna säga. Det värsta jag vet att folk som köper toalettbalar, eller som säger skitpapper. Ja nu är det sagt.

27 Vad fotar du med för kamera och för objektiv? Skulle jag gärna vilja veta, för du har supersnygga bilder.
Tack! //Lisen
Tack Lisen. Jag har en canon eos 400d med ett sigma 18-55 objektiv. Mitt bästa köp någonsin.

28 Favoritmusik? (jag har inte spotify). vem är din stilförebild? vem av dina gudomligt söta barn tycker du dig känna igen dig själv mest i till sättet? Samlar du på något? Favoritskådespelare? Favoritskådespelerska? Där var en drös med frågor! Tack för en fantastisk blogg!

Jens-Lekman-3
Varför har du inte spotify? Skaffa så kan du gå in i musikkategorin och se exakt allt jag gillar. Du kan få spotify av mig om du mailar mig.


088251db6b71
Jag har ingen speciell stilförebild, jag inspireras av böcker, film och sånt, av andra fina personer och av gamla människor.

Jag har alltid känt att jag och August är mest lika, vi är känslomänniskor båda två och vi är rätt lika till humör och skratt.
IMG_2873

Åh jag älskar Kate Winslet och Liv Tyler. Och Christopher Walken. Och fina Mona Malm.

29 Hej! Känner du Underbaraclara? hur i så fall.
Hej, ja jag känner henne. Vi lärde känna varandra när hon gjorde ett hemmahos-reportage hos mig i min förra lägenhet. Vi gillade varandra direkt, hon är fin.

30 Är du troende?
Nej det är jag inte.

4 kommentarer:

Manda sa...

Haha! Så roligt (ang. fråga 25), nu förstår jag varför du reagerade som du gjorde en dag när jag och Jonas handlade toapapper (en bal) av dig för ett bra tag sedan. Ännu roligare blir det eftersom jag också anser att det är en rätt pinsam grej att köpa, så att ha en obekväm person både bakom och framför kassan kan ju inte bli annat än en underbart obekväm situation.

Ragnarsdottern sa...

åh vad kul att få läsa lite mer om dig. Jag har läst din blogg ett tag nu och jag gillar den så!

Anonym sa...

Ang funderingar kring fler barn:

Alltså: Om ni skulle få en liten pojke till någon gång i framtiden skulle Jack vara så sjukt gulligt namn ihop med A&J: August, Julian & Jack.

Var bara tvungen att säga det. :)

Tack för fina ord och fina bilder!

Kramar från Klara

David sa...

Haha älskling, att du aldrig kan få mitt jobb rätt! Jag är regionchef på Nordens ledande språk- och kommunikationsföretag, inte försäljningschef eller företagsledare ;)