tisdag 5 januari 2010

Tisdag.

Har jag sagt att 2010 är förändringarnas år. 2009 var året för det inre, för läkande och för återuppbyggnad, och det blev succé. 2008 hade visat en jobbig sida, jag var inte så glad som man borde få vara som nybliven förälder, jag var mest bara ledsen och jag ville bara fly, från kroppen och från hemmet.

Men sen året efter tog det sig lixom, att vara mamma blev grymt och livet gav mig fantastiska presenter i finfina paket.

Så nu 2010, nu är det du och jag som tillsammans ska bestämma vad jag jobba med, det här året SKA det bestämmas, det behöver inte vara perfekt, det behöver inte vara klockrent, vi, och då kanske mest jag, ska nu planera in de kommande åren.

Och det kommer bli så bra!

2 kommentarer:

MANNY-KEN sa...

Tyckte också att livet som mamma var skitjobbigt till en början, det var så skönt för mig då att veta att du också tyckte det var tufft. Men på något sätt känns det som att allt är så lätt nu, det kan liksom aldrig bli så där oroligt igen...

Teres sa...

manne-ken: Precis så känner jag också, att det aldrig kan bli svart igen, utan nu när det är jobbigt är det jobbigt på ett helt annan sätt. Lixom vardagstungt, som det SKA vara.