tisdag 13 oktober 2009

Jelly belly

IMG_8438
När jag fyllde år fick jag en fint paket i min postlåda som visade sig vara från min kompis Karin.
Jag och Karin har jobbat ihop, och en dag för ett par år sedan, mitt i kallaste vintern kom vi på att vi var från samma ställe, typ. Hon från Gimo och Jag från Österbybruk. Extremt kul, vi pratade hembagerier och gemensamma nämnare.
Hur som helst, Karin är en ytters omtänksam och fin människa. Det är hon.

I paketet låg en ask med Jelly beans och Uppsala-te.
IMG_8443
Glädjande var också att dom inte innehöll gelatin utan kunde ätas med gott samvete. Mina favoritsmaker
Island Punch
Very Cherry

och
Bubble Gum

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Vad läste mina ögon? Gimo OCH Österby?! Är du från Österby, eller slår mina ögon kullerbyttor? Jag är ju också därifrån för sjutton! Eller, ptja, Gimo, men iallafall!

Bonnieto sa...

Sour Cherry är min favorit :)

Garida sa...

Men vafan, jag har tillbringat alla mina somrar från födseln till 15 år i stenskär som ligger typ mellan öregrund och östhammar. men så sjukt, världen är för liten...

Sara P. sa...

Och där har dom ju en nyckelharpsstämma...

Sara P. sa...

Och där har dom ju en nyckelharpsstämma...

Teres sa...

Jeannette: Haha ne du dom läste alldeles rätt. Jag är från Österby, hela min släkt på pappas sida bor fortfarande kvar men min mamma tog med mig och mina bröder till Umeå -91.

Bonnieto: Åh finns det en sån smak, lät sjukt gott.

Garida: Haha äre sant? Vad gjorde du där? (visst är det gabriella?)

Sara: Har dom, det visste jag inte, men jag är aldrig där så jag vet inte så mycket om det där stället längre.

Candy sa...

Åh, de där hittade jag en gång & blev så himla glad. Jelly Beans utan gelatin är ju himmelriket!

gabriella/garida sa...

min mormor hade landställe där. min morbror äger det nu men han är inge skoj så jag har slutat åka dit. hur fint som helst är det iaf. åka till öregrund och äta mjukglass eller åka till östhammar och kolla på kläder, haha!