tisdag 29 september 2009

Vardagsrealism

Okej, jag skriver ju rätt ofta ärligt om hur jag känner om familjeliv, män och andra saker, men så visar jag bara fina bilder ut hemmet och verkar vara värsta duktiga bruden som har ordning och reda med löning på fredag. Det är till en viss del sant, jag är galet neurotisk när det kommer till hur det ska se ut, rätt sak på rätt plats och så vidare.
MEN, min sambo är den som ser till att vårat hem är städat och rent. Här kommer 3 saker som jag gör fast jag vet att David hatar det, och som jag själv är medveten om men inte kan låta bli att göra.
ok:
1.
IMG_7897
Jag sopar men slänger inte skräpet utan ställer in det i städskåpet med skitet kvar.
2.
IMG_7898
Slänger fel saker i sopsorteringen. Plast med papper osv...
3.
IMG_7899
Jag öppnar nya förpackningar av allt, men speciellt mjölk innan den första är slut.

Dessutom sparar jag kapsylerna i lådan där kapsylöppnaren finns.

3 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Haha! Det här var roligt att läsa. Kanske inte känner igen mig i precis de grejerna, men har självklart några liknande störiga grejer för mig.

Anna sa...

Nu gillar jag dig och din blogg ännu mer. Fint att du bju!
Mina svaga punkter är:
- Ta ut resp. ställa in dammsugaren. (Ett sånt jäkla bök)
- Ta ut soppåsen till skräptunnan.
- Sopsortera (ren lathet)

David Karlsson sa...

Galen blir jag, men du är ju i alla fall medveten om dina brister ;)