tisdag 28 april 2009

Hud

En sak jag har saknat sen jag fick barn som jag trodde jag skulle få mycket av, är hudkontakt. Då inte med husets hjärta, min man alltså, han får jag så mycket hud som jag behöver av.
Nej utan jag menar barnhud, jag har aldrig tid att få sitta med August eller Julian själv och bara känna lugnet, det finns ingen ro till det när man har tvillingar, för man måste lixom vara beredd att hjälpa eller finnas där för den andre om han behöver det.
Men idag, idag tog jag tag i det och fixade in os alla i duschen, vi tre är ju riktiga duschälskare så jag tänkte att det skulle funka, och de gjorde det. Mysigt är bara förnamnet, i en timme satt vi inne i det lilla hörnet och lekte med badankor och shampoflaskor. Veckans höjdpunkt, verkligen.

1 kommentar:

tova sa...

Hej! Jag har också tvillingar och sådär känner jag också ibland. Vissa kvällar när de somnat så känns det som jag knappt ens haft dem i knät under dagen..som om jag bara sprungit runt och letat nappar och kokat välling. Men det är tur att det är så himla fint att ha två också!