fredag 13 februari 2009

fredag fucking 13.

Den här dagen har inte varit roligt någonstans. Det började igår när jag skulle sova, en obehaglig smärta i magen, mellan revbenen, molande och krampaktigt. Klockan halv 6 i morse fick jag svårt för att andas så jag tog en taxi till akuten där jag sedan stannade in på dagen. Vi kollade om det var gallsten eller blindtarm men det var det inte. Vid tolv-tiden fick jag träffa läkare nr 3 och han drog slutsatsen att det förmodligen och mest troligt är magkatarr. 
Så nu blir det medicin i en månad och om det inte är över då måste jag göra en gastroskopi. Det är ungefär det värsta jag kan tänka mig. Så fan om det inte blir bättre.

Sen på vägen hem när jag uppdaterade David om läget kräks August. Så nu är det alltså dags igen, fucking jävla magsjuka.

6 kommentarer:

Alex sa...

Jag känner för dig. Har själv haft magkatarr och barn att ansvara för. Jag har inga bra råd annat än att ta hand om magen. Inget kaffe, ingen stark mat osv.
Om du vill ta en paus från stressen kan du höra av dig. Jag är i samma situation. Vi kan dela på en kopp hälsosamt te! Yes?

Onyourleftside sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MammaCita sa...

Låter inte kul! Jag har också problem med magkatarr och vet att det inte är något vidare... Det positiva är att det går att få bort symptomen ganska snabbt genom att varva ner, minska på stressen och göra som a.m.o skrev ovan.
Så ta det lugnt!

Teres sa...

Alex: Ja det är ju himla typsikt hela grejen, men du och jag kanske får ha en hälsans vår det här året, start 1 mars.

Mammacita: Ja det verkar vara vanligare än jag trodde det här med magkatarr, flest hos kvinnor(jag är inte förvånad). Men det är så himla svårt att minska på stressen när det är psykisk stress. Jag tror det är min oro som skapat det här. Men ajg ska verkligen försöka att inte ha så höga krav och att varva ner.

Anonym sa...

vad är grejen med småbarnsmammor och magkatarr? Har haft stålmage fram tills nu... Och ett liv utan kaffe är ett tråkigt liv!

Manis sa...

En sak som du inte ska oroa dig för är gastroskopin, för du kommer att bli bättre av den där medicinen och framför allt att ta hand om dig själv. Man kan dricka en halv kopp med mjölk om dagen, men det är som med maten - små portioner. De hotar med undersökning men känner du den minsta förbättring så tror i alla fall inte jag att du måste göra nån sån. Annars är det över på tio minuter, plus att man får en sjuk adrenalinkick! Håller tummar.