torsdag 6 mars 2008

Sex.

Det känns lite lusigt att prata om sex på den här bloggen nu när jag vet att så många släktingar läser den, men jag ska inte bli så privat så ni behöver inte oroa er.

Jag har haft tre karriärsval i mina dagar; bröllopsplanerare, florist och sexolog(sexualrådgivare). Den mittersta är nog mest aktuell och det jag är mest peppad på nu, och om jag ska ha en framtid som bröllopsplanerare så måste jag nog ha en floristutbildning iaf.

Sexolog var min dröm för några år sedan, det kändes som ett perfekt jobb för mig, jag hade lätt för att prata om sex, tyckte det var sjukt viktigt och var väldigt intresserad av att hjälpa andra, sög åt mig all information jag kunde komma åt om sjukdommar och annat som folk frågade om.
Tänkte att detta skulle passa mig som handen i handsken.

Men till saken hör den att när det kommer till mig själv kan jag inte alls prata om sex, inte för fem öre, blir så sjukt obekväm.
På grund av detta har jag tappat peppen tyvär, dock när jag tänker på mig själv i den yrkesrollen blir jag glad, men jag undrar om jag inte skulle skämmas lite när vissa frågar vad jag jobbar med. Eller nä inte skämmas eftersom sex ÄR viktigt men jag skulle nog trivas bättre att säga att jag binder blommor på dagarna.

Inga kommentarer: