måndag 10 mars 2008

Min klagosång.

Första dagen som mamma på heltid, och jag har redan tvivlat på mig själv allt för många gånger.
Jag önskar så att jag hade Davids lugn, ett bättre självförtroende och att folk tog mig på allvar även fast jag själv inte gör det.
Jag klara verkligen inte av stress eller när någon kritiserar mig just nu, inte heller att de säger och du som aldrig skulle ha barn, haha.
Kan jag inte bara få mogna med den här mammarollen i min egen takt? snälla låt mig bara få tycka det är jobbigt och klaga utan att ni skrattar åt mig.
Eller är det bara jag i hela jävla världen som tycker det är jobbigt med spädbarn?
Det betyder inte på nåt sätt att jag ångara att jag fått barn eller att jag inte älskar A&J, det betyder bara att jag tycker det är JOBBIGT!!

6 kommentarer:

physalis sa...

Hej min vän. Jag är ofta ledig en dag i veckan, och jag ställer mer än gärna upp på att avlasta för dig. Jag kan kanske vika lite tvätt eller så? Tveka aldrig att ringa! Och jag ska bli bättre på det jag med!
Du är fantastiskt duktig och det är fullt tillåtet att vara trött och tycka att det är jobbigt att ha barn.
Du är UNDERBAR!
Puss

Anonym sa...

Älskade unge det var inte lätt att va mamma för mej heller, tro det för det är sant. Och inte blir det bättre efter 30 år, för jag tycker aldrig jag gör nog för mina kära barn.
Ingen annan har krav på dej än du själv och vet du DU gör det FANTASTISKT :)
Älskar dej Mamma

Alex sa...

Men nej vad är det jag läser. Nu blir jag ledsen. Det är klart att det är jättejobbigt vissa stunder att ha barn, speciellt när de är nyfödda och man inte har fått till det med rutiner eller hittat genvägarna. Den som skrattar har antagligen väldigt dåligt minne eller så har personen i fråga inte prövat på att vara förälder än.

Och du Teres en sak kan jag faktiskt lova dig och det är att det blir lättare med tiden!!!

Kråkan sa...

Hoppas du tar åt dig av alla dessa kloka ord så att vi kan ses imorgon och vara glada. Eller så är vi ledsna. Det går bra det med!

Anonym sa...

nu känner jag inte dig , har hittat dig genom tammies blogg (och jag känner inte henneiheller, har bara prata lite på skunk). är också tvåbarsnmamma, har en flicka på 2,5år och en pojke på sju månader. och det är skitjobbigt för det mesta om jag ska vara ärlig. men så jävla underbart ibland också. din mamma skriver så fint i kommentaren till dig, men att man ska sänka sina vansinnigt höga krav på sig själv är ngt man inte kan höra för många ggr. jag har hit intills inte kunnat somna lugn,glad och nöjd en enda natt sen jag blev mamma. känns alltid som om jag kunde göra mer för barnen, skälla mindre, gjort bättre mat bla bla bla. så, svårt att ta åt mig själv men lätt att råda andra. hoppas att det går fortsatt bra. dina söner är så fina, och du är också fin på bild! hur kan du vara såpiffig när du har barn? anna

Teres sa...

Anna: hej! tack så mycket för din kommentar. Jo hemligheten med att jag ibland kan vara piffig är enkel, jag har en väldigt bra man. Jag ser till att jag kan duscha och göra mig i ordning varje dag, det betyder väldigt mycket för mig att få känna mig fresh.
Jag håller med dig om att man inte kan få höra för många gånger att man ska sänka sina krav, så jag säger samma till dig, jag tycker nog allt du borde få somna glad, du gör med all säkerhet ett råbra jobb. Du ser ut at ha en fin familj .
Hoppas du fortsätter läsa bloggen och du får ge mig tips om du kommer på nåt smart som du tycker jag ska veta.