lördag 8 mars 2008

Begäret




Det finns en tidning som gör att jag ligger sömnlös varje gång jag läst den. Alltid finns det ett hem som ger mig andnöd, som gör att jag inte kan tänka på annat än inredning och mitt eget hem. De hem som ger mig dessa känslor påminner alltid om vårat hem fast snäppet finare, större och roligare.
Jag avundas dom som har släkt med stora hus där de får leta efter fynd och hitta gamla saker, jag har inte en enda sån släkting, men gud vad jag önskar jag hade det.

Mitt hem andas tre "stilar"; romantik, 50-tal och tant. Just dessa tre stilar finns ofta att finnas i just den tidning som jag pratar om och därför väcks begäret så sjukt mycket. I den tidningen finns också mycket av de två stilar jag ogillar som mest, de sidorna blädrar jag fort förbi eftersom svart/vita-hem och minimalism är så sjuukt tråkigt att titta på.

När våra boys blir äldre och vi flyttar till något större så ska jag äntligen inreda ett barnrum som heter duga. Där kommer det inte finnas nalle puh-lampor eller tyger med nallebjörna på, utan där kommer mina fantasier om kitsch, oändliga mönsterblandningar och pasteller verkligen få utlopp. Det kommer andas lek lek lek, och sjukt mycket kärlek.

2 kommentarer:

VISION sa...

Jag har en, som jag tycker, jättesöt tantig glasskiva med en blå fjäril på som man kan hänga upp i fönstret. Jag vet inte, men jag tror du kan gilla den och isf kanske du vill ha den? Tänkte på den när jag såg den blåa, dock riktiga, fjärilen du postade.

Teres sa...

Åh det låter väldigt fint, min morfar var en rätt känd fjäriljfotograf så därav mitt gillande. Skulle dock aldrig ha en riktig död fjäril, så din blå fjärli låter great! ;)