lördag 5 december 2009

Terapi


, originally uploaded by emma giverny kim sheridan.

Bilden har verkligen ingenting med inlägget att göra, gillar den bara.

Det finns ett par bra saker med att vara sjuk. För det första är jag hemma på en lördag, det är rogivande på nåt sätt, även om jag hade önskat mig en frisk kropp och ett glas vin.

Den andra anledningen är att jag får genomgå chockterapi här i soffan. För det är nämligen hajtema på svt2.

Jag har nog aldrig berättat om min extrema fobi, en fobi som bara blivit värre med åren och som gör mina ben till gummi och mitt hjärta till en baslåda.
Hajar har en stor del med denna fobi att göra och jag brukar inte, eller jag klarar inte att se dessa varelser simma omkring där i vattnet, men det som hajar har, som den resterande fobin* inte har är att dom fascinerar mig. Lite som hästar, stora och mäktiga.



*akvarium, allt som har med vattenliv att göra. Inglasade så man ser in i det.

2 kommentarer:

Emmy sa...

Älskar bilden!

Teres sa...

emmy: Ja jag älskar den också.