onsdag 7 januari 2009

Brev från Pampers

"NEDRÄKNING TILL ETTÅRSDAGEN Det kan vara roligt att planera ett kalas för att fira barnets första födelsedag. Även om barnet inte förstår att det är födelsedag, är det ett bra sätt att markera avslut på detta speciella år. Det är dessutom en utmärkt anledning att sammanföra släkt och vänner, och ditt barn kommer att titta på födelsedagsfotona med förtjusning när hon eller han blir lite äldre. Skicka ut inbjudningskorten redan nu, köp några flaskor champagne och planera en dag att minnas!"

Vad fantastiskt härligt att pampers är så alkohol-liberala runt barn.
(p.s. Ironi d.s.)

4 kommentarer:

Alex sa...

Med tanke på att Pampers tillhör ett amerikanskt företag (inte helt säker, men 98% säker) blir jag inte förvånad över deras alkohol-liberala brev. En del av släkten jag fick på köpet när jag gifte mig bor i Amerikatt. Och vad jag har hört är det inte ovanligt att man har två kalas vid sidan av varandra när ungarna ska firas. Ett för föräldrarna, ett för barnen. Föräldrarna bjuds på en fördrink, vin till maten och kanske en corona medan ungarna kör sitt race. Det skulle vara intressant att se hur folk skulle reagera om man kom till ett barnkalas i Sverige där föräldrarna bjuds på en champangedrink istället för kaffe. Jag kan tänka mig att folk skulle bli gravt misstänksamma och fundera på hur det egentligen står till där hemma. Jag är lite dubbel till det här, men jag tänker att folk dricker väl sig inte fulla på dagis?

Anonym sa...

Känner också viss dubbelhet- och alltid när man talar med folk från mer alkohol-liberala länder lyfts denna dubbelhet fram- Hur kan det komma sig att svenskar alltid är så sjukt fulla när chansen ges- tänk charter- när vi har en så restriktiv hållning generellt, med systembolaget osv. Finns det rent av en koppling? Jag vet inte...

Nadja sa...

Det ar precis samma har i storbrittanien, vuxna skulle val aldrig kunna tanka sig nagon slags tillstallning dar alkohol inte bjuds! Fenomenet "fika" finns ju inte har pa samma satt...

Teres sa...

Fast jag har inte några åsikter gentemot folk om de dricker eller inte, tyckte mest att det var oväntat att de ges som förslag att man ska köpa en flaska champange på ett barns ettårskalas. Fast det är nog som Alexandra skriver, alltså att Pampers inte är svenskt.