söndag 23 november 2008

Dans och inflyttningsfest.

Det är lite svårt det där med att vänja sig av med att alltid kunna göra vad man vill på kvällar och helger, alltså efter man fått barn.
Jag och David har haft turen att ha vänner och familj som velat vara barnvakter när vi vill göra saker. Ibland drabbas jag att ett dåligt samvete, men jag slår ganska snabbt bort det när jag inser att A&J bara verkar gilla det där med andra folk runt sig än sina päron.
Redan när A&J var i min mage bestämde jag och D oss för att vi ska försöka ha kvar vårt "gamla" liv även efter graviditeten, och jag tycker banne mig att vi har lyckas. Vi kanske inte går ut och klubbar så ofta längre med det tappade jag redan intresset för innan de två var i magen.

Summan av kardemumman är att jag är sjukt jävla nöjd!

P.S. Rubriken syftar på gårdagens aktiviteter D.S.

2 kommentarer:

Kråkan sa...

shit klart att man ska ta vara på barnvakter. det känns som att det är ganska viktigt, speciellt nu när det kom två knoddar, att man tar tid för sig själv. det är ju inte så att ni springer på fester och bio varje kväll direkt.

Kråkan sa...

sen tror jag också att det är bra för barn att ha andra trygga vuxna omkring sig utöver sina föräldrar.

men vad vet jag egentligen, jag är ba en hobbypsykolog utan några egna barn :)