söndag 14 september 2008

Detta händer på Ica, kapitel 3.

Okej jag hade ju lovat en manual om hur man på bästa sätt beter sig som kund på en matvarubutik, och efter många samtal med mina kollegor har jag nu börjat knåpa ihop en fullständig lista. Men det är rätt mycket så idag börjar lektion ett!

Det första och absolut viktigaste momentet i ett trevlig bemötande är:
-Att säga Hej!

Den andra viktiga momentet i ett trevligt bemötande är att:
-Ställ varorna med streckkoden MOT dig.

Med dessa två artighetstecken har du och kassörskan skapat en god stämning.

Och en god stämning ska man verkligen inte underskatta i en affär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra med manualer om hur man beter sig i en butik. Såna kan man aldrig få nog av för kunder vet fortfarande inte hur man gör.. :P Vi ses på jobbet.

Anonym sa...

Jag har inte lika mycket erfarenhet av ica-jobb som du, men några somrar och lite extrajobb har jag i alla fall, och jag vill tillägga: bygg inte varuberg!
Så störande när folk lagt upp allt och bandet gick och gick och allt kom emot mig och jag fick plocka och grejer satt fast! GAH!

Fast jag vet inte om vi hade lite sämre kassor på den tiden (slutet av 90-talet..)