tisdag 20 maj 2008

Rör inte mina barn!

Idag var på Hm och när jag stod i kön för att köpa vita jeans till boysen ser jag en 60-årig tant och hennes barnbarn.
Jag märker att hon kollar på mig, vagnen, sitt barnbarn och jag ser upphetsningen i hennes kroppspråk och hon ropar;
-Torkel Torkel kom hit!!
Jag som förstår vad som är på väg vrider demonstrativt vagnen från henne för att hon inte ska kunna visa mina barn för hennes barnbarn.
Hon kommer då fram till mig, säger inte hej, klämmer sig fram så hon ser A&J, och drar ner deras filt, kvinnan drar ner MINA barns filt!!
och hon säger;
-Kolla Torkel, 2 bäbisar, lika gamla, det kallas tvillingar.
Jag tappar fullkomligt föståndet och säger åt henne att hon inte rör mina barns saker och inte mina barn heller för den delen.
-Jaaa men det är ju såå oooovanligt med tvillingar
Ehh jaha så du har du rätt att peta på mina barn tänker jag, men jag säger;
-Allltså hur ovanligt det än är så har du absolut ingen rätt att tränga dig på mina barn.
Sen säger jag nåt väldigt olämpligt men jag kan inte rå för det för jag är så sjukt irriterad på hela situationen.
Tillslut ber hon om ursäkt iaf.

Men va fan, man gör inte så, man rör inte människor utan tillåtesle, små som stora, man håller sig på replängds avstånd för tusan.

10 kommentarer:

TMKS sa...

Bra Teres, vad stolt jag blir att du vågade säga ifrån!

Anonym sa...

Usch, vilket typ ..

Kråkan sa...

Bra gjort där. Kärringjävel.

(alltså hon)

Helene sa...

Bra gjort!

Anonym sa...

du har helt rätt. man frågar först. träffar man på någon med en hund på gatan så frågar man ju först innan man klappar den.

Anonym sa...

Hoppas själv att jag har ditt mod när den dagen kommer. Men jag antar att vi alla har en lejonhona i oss...
Bra gjort förresten. Hon ska fatta att barn inte är allas egendom, töntkärring.

Anonym sa...

hah! där fick hon. bra gjort. det där är ju faktiskt ett jättekonstigt beteende.

jonas sa...

vad sa du för olämpligt till tanten då?

Teres sa...

Jonas: Det vill jag inte säga för jag ångrade mig direkt och det var en dum sak att säga.

Anonym sa...

Helt rätt!