torsdag 20 januari 2011

Klockan 16.05

Ibland, när man har hämtat sina kids på dagis och alla är trötta och hungriga och alla andra föräldrar suckar medlidande och säger saker som "jahajaja det är tur att vi bara har en av dig valfritt namn". Då, i de stunderna, är det sjuk tur att ingen kan höra hur min tankebana går. För om nån för bara en sekund skulle få tjuvlyssna på mina tankar skulle jag nog få en käftsmäll.

Men jag blir så sjukt less på mig själv att jag ALLTID sväljer och sympatiserar med andras åsikter som andra föräldrar har gentemot mig, även om dom är direkt oförskämda.

Men på vägen hem får jag skälla ut dom och säga precis vad jag tycker, ordvalen är perfekta och jag vinner. Men bara i mitt huvud. Alltid bara sagt i min fantasi.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På RIKTIGT?! Säger de sådant högt?? Ok, att man kan tänka det tyst i sitt huvud men.. Förstår att du blir arg, jag skulle bli vansinnig! OFÖRSKÄMT är rätta ordet, usch!

Bulan & jag sa...

Gu, jag skulle få lust att ifrågasätta varför de tycker sig ha rätten att säga en sådan sak.
Starkt av dig att stå emot ändå.

Anonym sa...

Får mig att tänka på vad en gammal arbetskamrat (och mormor till tvillingar) sa när vi talade om graviditet;
När man skall få tvillingar reagerar folk oftast inte med att säga grattis, de reagerar med fasa och medlidande för hur jobbigt det kommer att bli.

SKITTRIST!

Alexandra sa...

OJ, jag fick mig verkligen en tankeställare av det här inlägget. Jag brukar nästan alltid visa medlidande för föräldrar som har många barn, tvillingar eller andra krävande barn genom att säga något i stil med att jag inser hur lätt vi måste ha som bara har EN etc. Jag har trott att jag bara visar min beundran för de här föräldrarna på det här viset men det kanske tolkas helt annorlunda.

Tack för ett bra inlägg och tack för att du alltid är så öppen med dina tankar. Man lär av dig.

systrarna stenlund sa...

Det låter ju helt sinnes, det de säger! Upplever att många har en negativ inställning till tvillingar, som att det skulle vara en förbannelse att få det (själv skulle jag bli själaglad om jag fick twins). Jag har tre systrar och vi har alltid fått höra att det är synd om pappa som är ensam kille...för att vi tjejer är så vidriga, eller vaddå??

Ah, va less jag blir. :(

/Maria