onsdag 30 juli 2008

Älskade unge.

Jag har ju skrivit förut att jag är lite förbryllad över Julians sneda huvudform. Min tanke var att jag skulle googla det för att ta reda på vad man kan göra åt det, och kanske lugna ner min oro lite. MEN istället hittar jag nåt som ingen berättat för mig, nåt som kallas torticollis.

Jag börjar läsa om det och ser bilder på bebisar som har exakt samma huvudform som julian. Jag läser vidare om deras behandling och deras små vackra vridna huvud och tårarna rinner ner för jag känner sån skuld.
Samtidigt blir jag så jävla förbannad över att ingen på bvc har någonsin nämnt detta, varför?

Uppdatering: Han har inte torticollis. Lättnadens hurra!

7 kommentarer:

Alex sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alex sa...

När var det ni hade tid på barnmottagningen? Hoppas det är snart så att ni kan få svar, det tar så på krafterna att inte veta och då sätter tankeverksamheten igång...

Lovisienstadt sa...

Hej fina. Det här lät ju så sjukt jobbigt. Tänker, tänker, tänker på er.

Anonym sa...

Min svärmor jobbar på neonatalavd och hon säger att det inte behöver vara någon fara. Kan finnas flera olika orsaker och ofta rättas till.. Dock såklart viktigt att föräldrarna får info! Kom igen bvc!

Teres sa...

A.m.o: Vi hade tid den 10 september, så det är en bra bit bort dessvärre.
Jag ringde dit idag och de lugnade mig lite iaf. Hon sa att om det hade varit nåt konstigt så hade det stått på remissen att det var akut, så jag hoppas verkligen läkaren kan sitt jobb.

Lovisa:Tack snälla.

n: tack för ditt kommentar, hoppas din svärmor har rätt, jag hoppas verkligen det.

TMKS sa...

Men, jag googlade torticollis nu och det handlar ju om att inte kunna vrida nacken, det har han väl inga problems med?

Teres sa...

Tam: Nä jag har pratat med barnmottagningen idag och dom trodde inte att han hade det, det känns skönt, om det skulle bli värre med hans huvud kan det dock leda till stel nacke, och de i sin tur kan leda till torticollis. Men han ligger så mycket på magen nu så jag hoppas det bara håller på å bli bättre.