tisdag 3 juni 2008

Jag och hållningen.

Igår fick jag de bilder som Petrus hade tagit åt oss på namnfesten, och de var så klart helt galet snygga.
Dock märkte jag något som jag misstänkt ett tag, min extremt dåliga hållning.

När jag blev gravid kände jag att min hållning ändrades, att axlarna drog sig uppåt och att ryggen började böja sig. Jag trodde det bara skulle vara under själva graviditeten men det har tydligen inte blivit så.

Så hur gör man nu då för att få en fin hållning?
Träna mage och rygg så klart, men är det nån som har mer handfasta råd är dom mer än välkomna.

Beviset

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte, har aldrig använt nån, men kanske en kortsettgrej kan hjälpa en att räta på sig?

Klackskor borde ju oxå hjälpa lite får jag för mig... men jag har egentligen ingen koll...

Anonym sa...

pilates funkade för mig! fast nu har jag inte gjort det på ett tag så nu är det ms potato igen

Anonym sa...

pilates og yoga har øvelser som hjelper. Lån en pilates video e.l.? Tenk at en tråd går igjennom ryggraden og hodet, at noen over deg trekker i den slik at du må strekke deg og rette ut nakken. Tilbake med skuldrene. Pusteøvelser, avslapning hjelper også. Få massasje (profesjonell), amming er livsfarlig for holdningen!! Snakker av erfaring.

Anonym sa...

tänkt på att svanka, då flyttar axlarna sig liksom automatiskt bakåt...

Anonym sa...

therese- är det där du BOR! det är så fint, är det sant?
kram the pop

Teres sa...

Frida: Ja men jag vill nog ha en permanent bra hållning å då tror jag inte det funkar, klackeskor ger bättre hållning men man vill ju ha en bra grund att stå på så att säga.

Annika: Ja pilates funkade för mig med kom jag på det året jag höll på som mest, ska nog ta upp det igen, men jag har ju noll magmuskler sen jag var gravid, de har som inte kommit tillbaka än.

Anonym: tack snälla du för alla tips!

Gabriella: Men då får jag ju ett gigantiskt ass,haha.

Pop: Om du menar det gula huset så nej, i mina drömmar kanske men det är Davids föräldrars hus, jag bor ju i stan, på kungsgatan, i tornet.

Anonym sa...

Börja med body balance, det är en blandning av pilates, yoga och tai chi. Jag brukar köra ett corepass och sen lite bodybalance nere på träningsverkstan på stan. Skit bra och mycket billigare än iksu! Sen finns det ju mamma-barn träning, afro power yoga och massa annat.. ok, jag är nyfrälst!!

Att gå ner alla gravidkg o få tillbaka musklerna genom att gå med vagn och amma har aldrig funkar för mig. Det är blod,svätt och tårar som gäller och inte ens det funkar så bra när man är en gottegris.
Lycka till.

Anonym sa...

Ett tips som min ridlärare brukade säga till mig när jag var 7 år och hade börjat på ridskola vara att jag skulle sträcka på ryggen och tänka på Dolly Parton. In med magen ut med bröstet ungefär. Funkar ganska bra fortafarande faktiskt ;-)

Anonym sa...

Usch jag känner igen det. Jag har aldrig haft en speciellt bra hållning och det har inte blivit bättre efter graviditeten

Teres sa...

Anna: Ja jag tränar på simhallen just nu och hoppas på at de kommer börja med bra pass. Men babyträning är inget för mig, skulle aldrig våga ha med både A&J själv.
Jag tror oxå på blod,svett och tårar!

Anonym: haha får väl ta och testa det då, lät roligt om inte annat.

Fröken Ida: Eller hur? Nu får det vara slut på alla fysiska dumheter som man fått efter de långa 9 månaderna.